Від лікарів і вчителів зазвичай вимагають дива, але якщо диво здійснюється — ніхто не дивується.
Марія фон Ебнер-Ешенбах
Золоті
правила педагога-вихователя:
- Педагог-вихователь - це особистість, приваблива для дітей.
- Педагог-вихователь повинен викликати любов і повагу
дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї,
чесний та відвертий у стосунках з нею.
- Педагог-вихователь має бути відвертим у стосунках з
усіма учнями.
- Педагог-вихователь повинен мати почуття гумору.
- Педагог-вихователь повинен уміти раціонально
використовувати свій час,
- Педагог-вихователь має бути доброзичливим.
- Педагог-вихователь має постійно самовдосконалюватися,
розширювати свій кругозір.
- Гасло педагога-вихователя: "Пізнай самого себе й допоможи в цьому своїм учням!»
Положення про методичну комісію класних керівників та вихователів
Посадова інструкція класного керівника
Склад методичної комісії
Графік відкритих виховних годин:
- Відділення будівництва та автомобільного транспорту: Переглянути
- Відділення промисловості та ІКТ: Переглянути
- Відділення художніх професій, сфери послуг та харчових технологій: Переглянути
Школа класного керівника
Основні завдання та пріоритетні напрями роботи класного керівника та вихователя:
- Вимоги до особистості педагога-вихователя: Переглянути
- Основні функції класного керівника та вихователя: Переглянути
- Зміст роботи класного керівника: Переглянути
- План роботи класного керівника: Переглянути
- Питання для вивчення учнівського колективу групи: Переглянути
- Узагальнюючий контроль діяльності учнівської групи: Переглянути
- Схема складання психолого - педагогічної характеристики особистості учня: Переглянути
- Програма вивчення сімї учня: Переглянути
- Карта рівня вихованості учня: Переглянути
- Тест для визначення рівня сформованості громадянських якостей учня: Переглянути
- Критерії ефективної роботи: Переглянути
Підтримка роботи учнівського самоврядування. Допомога в організації заходів. Переглянути звіт голови УС
План роботи
методичної комісії класних керівників та вихователів
на 2015-2016 навчальний рік
Серпень 2015р.
№
п/п
|
Заходи
|
Відповідальний
|
1.
|
Ознайомлення з Указом
Президента «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та
розвиток
освіти в Україні»
|
Боднар
С.О.
|
2.
|
Аналіз виховної роботи за
2014-2015 навчальний рік
|
Старик
Ю.І.
Оленич
Л.В.
|
3.
|
Визначення основних
напрямів методичної та виховної роботи на новий навчальний рік на основі
Положення про організацію і проведення виховної роботи в ПТНЗ
|
Оленич
Л.В.
|
4.
|
Обговорення і затвердження
плану роботи МК класних керівників на 2015-2016 н.р.
|
Оленич
Л.В.
|
5.
|
Затвердження складу творчих
груп класних керівників для роботи над проблемами виховання
|
Оленич
Л.В.
|
6.
|
Методичні рекомендації щодо
проведення першого уроку
|
Старик
Ю.І.
Оленич
Л.В.
|
Вересень 2015р.
Тема: Педагогічна тактовність та етика класного керівника
Форма роботи: семінар
|
||
1.
|
Ознайомлення із листами
МОНмолоді та спорту України щодо виховної роботи на 2015-2016 навчальний рік.
|
Старик Ю.І.
Боднар С.О.
|
2.
|
Ознайомлення з:
-
посадовою інструкцією класного
керівника;
-
пакетом інструктивно-методичних
документів про виховну роботу в академічних групах;
-
графіком чергування академічних груп в
навчальному корпусі;
-
графіком чергування класних керівників
в гуртожитку;
-
графіками роботи спортивних секцій та
гуртків.
|
Старик Ю.І.
Оленич Л.В.
|
3.
|
Затвердження планів роботи
гуртків
|
Старик Ю.І.
Оленич Л.В.
|
4.
|
Творче впровадження в
практику роботи Центру досягнень психолого-педагогічної науки
|
Рущак О.Д.
|
5.
|
Методичні рекомендації та
порада соціального педагога щодо проведення батьківських зборів, а також про
методи роботи з колективом.
|
Мальована І.П.
|
Робота між
засіданнями МК
|
||
1.
|
Налагодити роботу гуртків,
секцій, клубів за інтересами, узгодити плани їхньої роботи.
|
|
2.
|
Проведення тестування на
визначення особливостей характеру учнів
|
|
3.
|
Проведення зборів
учнівського самоврядування в навчальних групах
|
|
4.
|
Проведення батьківських
зборів
|
|
5.
|
Організація та проведення
туристичного зльоту
|
|
6.
|
Допомога
в організації та проведенні вечора присвяченому Міжнародному Дню вчителя
|
|
7.
|
Забезпечення участі учнів у
підготовці та проведенні святкового концерту і виставці стіннівок до Дня
працівників освіти.
|
|
8.
|
Поради молодим наставникам.
Згуртування учнівського колективу. Проблеми та шляхи їх вирішення.
|
|
9.
|
Допомога класним керівникам
по проведенні екскурсії знайомства для учнів І-ших курсів Центру з історією
Старого міста Кам’янця-Подільського
|
|
10.
|
Проведення виховних годин
до Дня скорботи і пам’яті Голодомору в Україні 1922, 1932-1937, 1947 рр.
|
|
11.
|
Проведення конкурсу «Талант
шоу» для виявлення нових талантів
|
Листопад 2015р.
Тема: Статус дитини. Шляхи створення сприятливого психологічного клімату в
колективі
Форма роботи: форум методичних рекомендацій
|
||
1.
|
Соціальні статуси дітей та
їх особливості
|
Рущак О.Д.
Мальована І.П.
|
2.
|
Обмін досвідом. Форми і
методи виховної роботи з різними категоріями учнів.
|
Кирпенко В.В.
|
3.
|
Правовий статус дитини
|
Чорноморець О.В.
|
4.
|
Поради молодим наставникам.
Особливості складання характеристики учня. Врахування основних аспектів
спостереження.
|
Заст..дир.з НР Прісняк П.В.
|
5.
|
Обов’язки класного
керівника та майстра виробничого навчання у системі виховання учнів.
Види співпраці класного
керівника і майстра виробничого навчання
|
Оленич Л.В.
|
Робота між
засіданнями МК
|
||
1.
|
Організувати
роботу учнів щодо естетичного оформлення кабінетів, території Центру.
|
|
2.
|
Організувати
проведення виховних годин до Дня українського козацтва та Дня української
армії
|
|
3.
|
Допомога в організації
акції милосердя “Турбота” до міжнародного Дня громадян похилого віку
|
|
4.
|
Допомога в організації
конкурсу «Моя професія – моя гордість»
|
|
5.
|
Взяти участь у змаганнях
між групами Центру по стрільбі з пневматичної зброї
|
|
6.
|
Організувати проведення
виховних заходів до 70-ї річниці визволення України від фашистських
загарбників (Указ Президента України від 20.10.2009 № 836 "Про день
визволення України від фашистських загарбників")
|
|
7.
|
Провести конкурс
гумористів, байкарів, поетів
|
|
8.
|
Здійснити
психолого-педагогічний аналіз контингенту учнів з метою виявлення тих, хто
схильний до правопорушень, до вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин
|
|
9.
|
Провести конкурс патріотичної пісні
|
|
10.
|
Провести
вікторини, конкурси та дискотеку до Дня студента
|
|
11.
|
Зустріч з соціальним
педагогом, психологом Центру. Тренінгове заняття.
|
Січень 2016р.
Тема: Розвиток
громадської активності учнів (їх ініціативність, творчість, організованість,
самостійність, участь у самоврядуванні групи)
Форма роботи: семінар-практикум
|
||
1.
|
Необхідність
розширення впливу учнівського самоврядування
|
Старик Ю.І.
|
2.
|
Залучення
учнів до роботи в учнівському самоврядуванні
|
Мальована І.П.
Задорожна Т.М.
|
3.
|
Психологічні
передумови формування громадської активності учнів
|
Рущак О.Д.
|
4.
|
Доповідь.
«Формування суспільно-активної особистості в учнівській групі»
|
Оленич Д.Л.
|
5.
|
Поради
молодим наставникам. Порядок оформлення звітної документації.
Значення
індивідуальних бесід для учня. Довіра в учнівському колективі.
|
Старик Ю.І.
Оленич Л.В.
|
Робота між
засіданнями МК
|
||
1.
|
Проведення
тестування на визначення лідерських якостей особистості учня
|
|
2.
|
Волонтерська
акція “Миколай про тебе пам’ятає”
|
|
3.
|
Організація
участі в тематичному вечорі до Дня Збройних Сил України
|
|
4.
|
Організувати
проведення «Всеукраїнського тижня права» в програмі тижня: - проведення
виховних годин, лекцій, диспутів на
тему: Подорож в країну прав дитини», «Закон обов’язковий для всіх»,
науково-практичні конференції
|
|
5.
|
Організація
участі в конкурсі «Подільська коляда» серед учнівських груп
|
|
6.
|
Організувати
виставку вертепів та витинанок
|
|
7.
|
Організація
участі в загальноміських культурних заходах: Подільські вечорниці
|
|
8.
|
Організація участі у
змаганнях з настільного тенісу
|
|
9.
|
Забезпечення
участі учнів у підготовці та проведенні святкового концерту і виставці
стіннівок до новорічного свята
|
|
10.
|
Провести
інструктаж з техніки безпеки під час зимових канікул.
|
|
11.
|
Провести
в навчальних групах бесіди з проблем збереження здоров'я у зимовий період,
профілактики захворювань та лікування.
|
|
12.
|
Підведення
підсумків навчальної діяльності учнів за І семестр
|
|
13.
|
Організація
спільного засідання педагогічного колективу та учнівського самоврядування з
питань перспектив розвитку навчального закладу.
|
|
14.
|
Організація
виховного заходу вшанування пам’яті героїв Крут
|
|
15.
|
Організація
виховних заходів до Дня Соборності України
|
|
16.
|
Підтримувати
роботу Ради профілактики правопорушень. Поповнити її представниками з числа
педагогів та учнів
|
|
17.
|
Підготувати
та провести зустріч з юристом з правової тематики: «Функції держави»
|
|
18.
|
Підготовка
та проведення батьківських зборів з питань:
а)
підсумки навчальної діяльності учнів за 1-ше півріччя 2015-2016 н.р.
б)
про стан проживання учнів в гуртожитку;
в)
різне.
|
Березень 2016р.
Тема: Формування професійної компетентності учнів в позаурочній роботі
Форма роботи: форум методичних рекомендацій
|
||
1.
|
Роль
правильно організованої та проведеної позаурочної виховної роботи у формуванні
професійної компетентності учнів.
|
Старик Ю.І.
|
2.
|
Актуальні
теми позаурочної виховної роботи професійного спрямування.
|
Оленич Л.В.
|
3.
|
Доповідь
«Формування в учнів переконання про престижність обраної професії»
|
|
4.
|
Форми
і методи організації позаурочної роботи.
|
Нікольчук Д.В.
|
5.
|
Життєва
компетентність - здатність учнів розв’язувати життєві проблеми
|
|
6.
|
Рекомендована
література професійного спрямування
|
|
7.
|
Поради
молодим наставникам. Планування та доцільність проведення позаурочних
виховних заходів. Співпраця з керівниками гуртків.
Стилі
керівництва навчальною групою. Переваги та недоліки
|
Старик Ю.І.
|
Робота між
засіданнями МК
|
||
1.
|
Організувати
проведення заходів присвячених Дню вшанування учасників бойових дій на
території інших держав
|
|
2.
|
Проведення
заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової
культури громадян, утвердження здорового способу життя, запобігання проявам
екстремізму, расової та релігійної нетерпимості
|
|
3.
|
Забезпечення
участі учнів у підготовці та проведенні святкового концерту і виставці
стіннівок до Дня Святого Валентина
|
|
4.
|
Організувати
та провести конкурс « Міс центру»
|
|
5.
|
Підтримка
роботи Ради гуртожитку
|
|
6.
|
Влаштовувати
санітарний день в гуртожитку
|
|
7.
|
Розгляд
особових справ педагогічно занедбаних учнів
|
|
8.
|
Допомога
в організації проведення свята присвяченого Міжнародному жіночому Дню
|
|
9.
|
Допомога
в організації зустрічі з учасниками визволення міста Кам’янця-Подільського
від німецько-фашистських загарбників
|
|
10.
|
Продовжувати
організовувати проведення виховних годин на тему: «Виховання дитини з
високими моральними якостями»: уроки виховання прикладом
|
|
11.
|
Допомога
у проведенні читацько-мистецького заходу «Кобзарем його ми звемо»
|
|
12.
|
Провести
бесіду з батьківським колективом на тему: Домашнє насильство та його
наслідки”
|
|
13.
|
Участь
у виставці методичних розробок позаурочних виховних заходів
|
Травень 2016р.
Тема: Формування здорового пособу життя, здатності протидіяти негативним
соціокультурним впливам і бездуховності
Форма роботи: практичний семінар
|
||
1.
|
Аналіз
результатів боротьби з шкідливими звичками за 2015-2016 навчальний рік.
|
Старик Ю.І.
Вейван Н.П.
|
2.
|
Протидія
негативному впливу ЗМІ на особистість молодої людини
|
Оленич Л.В.
|
3.
|
Методи
залучення учнів Центру до занять спортом та необхідності формування прагнення
до ведення здорового способу життя.
|
Синишин А.М.
|
4.
|
Психологічні
вправи для формування здатності протидіяти негативним впливам навколишнього
середовища
|
Рущак О.Д.
|
5.
|
Поради
молодим наставникам. Співпраця з соціальними службами. Порядок та причини
звернення.
|
Старик Ю.І.
Оленич Л.В.
|
Робота між
засіданнями МК
|
||
1.
|
Організовувати
відзначення ювілейних дат, річниць визначних діячів України та світу,
проводити про них бесіди, випускати газети, тощо
|
|
2.
|
Проведення
виховних заходів до 28-річниці з Дня Чорнобильської трагедії
|
|
3.
|
Продовжувати
активізовувати роботу волонтерських бригад
|
|
4.
|
Організувати
проведення заходів з цивільної оборони
|
|
5.
|
Проведення
заходів для попередження суїциду
|
|
6.
|
Прийняти
участь у конкурсі юних обдарувань «Співоче Поділля»
|
|
7.
|
Допомога
у проведенні огляду-конкурсу художньої самодіяльності
|
|
8.
|
Прийняти
участь у виставці писанок
|
|
9.
|
Допомога
у проведенні святкової зустрічі з ветеранами
Другої світової війни під девізом «Ніхто незабутий, ніщо незабуте»
|
|
10.
|
Допомога
у проведенні в навчальних групах бесіди на тему: “Культура поведінки молодої
людини в суспільстві”
|
|
11.
|
Брати
участь в міських трудових акціях
|
|
12.
|
Допомога
в організації закритих комерційних турнірах з різних видів спорту
|
Червень 2016р.
Тема. Моральний розвиток та соціалізація особистості через організацію особистого простору
Форма роботи: година спілкування
|
||
1.
|
Соціально-моральний
розвиток учнів як вимога сучасного суспільства
|
Старик Ю.І.
|
2.
|
Значення
особистого простору у формуванні моральних якостей майбутнього працівника
|
Мальована І.П.
|
3.
|
Поради
молодим наставникам. Звіт молодих наставників про проведену роботу.
|
|
4.
|
Підведення
підсумків виховної роботи за рік. Творчий звіт.
|
Оленич Л.В.
|
5.
|
Пропозиції
щодо планування роботи МК на наступний навчальний рік
|
члени МК
|
Робота між
засіданнями МК
|
||
1.
|
Допомога
в організації відзначення ювілейних дат, річниць визначних діячів України та
світу, проводити про них бесіди, випускати газети, тощо
|
|
2.
|
Провести
тематичні бесіди до святкування Дня Конституції України
|
|
3.
|
Провести
роботи по благоустрою та озелененню території Центру
|
|
4.
|
Допомога
у проведенні останнього засідання Ради гуртожитку. Підведення підсумків її
роботи. Визначення планів на наступний навчальний рік
|
|
5.
|
Допомога
в організації ремонту кабінетів та кімнат гуртожитку
|
|
6.
|
Провести
підсумкові збори групи
|
|
7.
|
Проведення
інструктажів з безпеки життєдіяльності під час літніх канікул
|
Дякую за корисну інформацію.
ВідповістиВидалитиБудь ласка, колего))
Видалити